Budapest Business Region

Probléma: Budapest presztízse fokozatosan leértékelődött, Magyarország imázsa lassan megkopott a nemzetközi ingatlan befektetők szemében. A 2004 óta intenzíven fejlődő ingatlanpiac megtorpant, a megfelelő terepet kereső befektetői tőke más célterületeket kezdett preferálni.

Feladat: Elősegíteni Magyarország nemzetközi piacra lépését olyan formában, amely nem csak a figyelmet irányítja az országra, de lehetővé teszi a megfelelő megkülönböztetést, a versenytársakkal szembeni előnyök dimenzionálását. Integrálni a befektetések növekedésében direkten érintett stakeholdereket, és széles körű kooperáció kialakítása révén újrapozícionálni Magyarországot, mint befektetési célterületet.

Megoldás: Létrehoztunk egy klasztert, amely az ingatlanszektor legjelentősebb hazai szereplőit tömörítette. A klaszter földrajzi határait a Budapestet övező 80 kilométeres sugarú körrel definiáltuk. Ez a mesterségesen létrehozott régió ad otthont a hazai lakosság felének, és ez a terület adja az országos GDP 70%-át. A BBR ennek a területnek a legjelentősebb cégeit tömörítette, és egységes megjelenéssel, közös üzenettel, professzionális kommunikációval segítette a nemzetközi szakexpókon való megjelenést.

Eredmények: A BBR összesen …… alkalommal tette lehetővé, hogy tagja és azok projektjei megjelenjenek az MIPIM nemzetközi szakkiállításon, Cannes-ban és a Real Vienna kiállításon Bécsben. Így mintegy kéttucat ingatlanfejlesztés számára vált lehetővé, hogy kilépjen a nemzetközi piacra. A klaszter több éven keresztül működött a főváros és az üzleti szféra kommunikációs és kooperációs platformjaként, és tette lehetővé, hogy az ingatlanpiac és a város képviselői együttműködve mutassák meg a várost és az azt övező régiót a külföldi befektetőknek.