Szolnok

Probléma: A személygépkocsik elterjedésével az átutazó turizmus is megszűnt Szolnokon és a turisztikai potenciál sem munkahelyteremtésben sem a turisztikai értékek megőrzésében, sem azok fejlesztésében nem valósul meg. Bár Szolnok szerethető város, de nincsen olyan húzó attrakciója, amivel felkerülhetne a turisztikai térképre és több napos ott tartózkodásra ösztönözné az odalátogatókat.

Feladat: Szolnok város imázs stratégiájának és turisztikai stratégiájának megalkotása, az akciótervben megadott fejlesztési projektek elindítása és menedzselése.

Megoldás: Első lépésként teljes körű imázs auditot végeztünk Szolnokon, ennek nyomán kialakítottuk a város imázs stratégiáját, meghatároztuk a városmárkát és kitűztük az akcióterületeket. Az egyik kiemelt akcióterület a turizmus fejlesztése volt, ahol turisztikai audit elvégzése után megalkottuk Szolnok turisztikai stratégiáját és javaslatot tettünk kiemelt turisztikai attrakció és kiegészítő turisztikai attrakciók fejlesztésére.

Eredmények: Szolnok városa elindult az egy stratégia mentén felfűzött fejlesztések irányába. A városmárka következetes kialakítása elkezdődött, a város a 2007-13-as EU pályázati periódusban sikeresen pályázott az általunk elkészített Megvalósíthatósági Tanulmányokkal mintegy 1,8 milliárd Ft kiemelt turisztikai attrakció és kiegészítő turisztikai attrakció fejlesztésre. A projektek fejlesztése elindult, 2015-ben várható átadással. A 2014-20-as pályázati időszak tervezett fejlesztési projektjei szintén az imázs stratégia mentén kerültek kialakításra.